Storm | Zumbathon | nieuwe leerling | Zeelandia - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu Storm | Zumbathon | nieuwe leerling | Zeelandia - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu

Storm | Zumbathon | nieuwe leerling | Zeelandia

Blijf op de hoogte en volg Dian

13 Oktober 2014 | Bonaire, Sint-Eustatius

Zumbathon!
Wat houdt dat in? Wij mochten deze avond met een heel aantal mensen dansen voor een goed doel. We hadden kaartjes gekocht en dit geld gaat naar een stichting in Amerika tegen borstkanker! Om 6 uur moesten we aanwezig zijn bij de kade en zijn we begonnen. Om 9u stopten we met dansen en waren we ook helemaal gesloopt. We schijnen ruim 700 dollar opgehaald te hebben met z'n allen! Wat een geweldig initiatief georganiseerd door, jawel, een Nederlandse juf!

We hebben een nieuwe leerling in groep 8! Deze jongen komt van een ander eiland en spreekt maar één taal. Dit is niet Nederlands, niet Engels maar Spaans! En nee ik kan geen Spaans dus dat wordt weer een nieuwe uitdaging! Deze leerling is gelukkig gekoppeld aan een leerling die ook Spaans kan, zodat alles vertaald kan worden. Er zijn meerdere leerlingen op de school die Spaans kunnen dus vrienden zullen hij en zijn broertje snel maken!

In de vakantie heb ik een tropische storm mee mogen maken. Een aantal huisgenootjes waren op vakantie en ze hadden mij gevraagd om op het huis en op de scooter te passen. Niet wetende wat een tropische storm inhield vond ik het wel spannend. Ik vond het daarom ook fijn dat ik gebeld werd door een vrouw die al lang op het eiland woont. Deze wist mij te vertellen dat het eigenlijk wel meeviel en dat het alleen maar zou gaan regenen en zou gaan waaien. En dat was precies wat er gebeurde. Een tropische storm is goed te vergelijken met een storm in Nederland. Het waaide hard en het regende ook hard. Enkele bomen zijn omgevallen en de stroom viel af en toe uit waardoor we in het donker zaten. Gelukkig geen grote schade. Op Sint Maarten daar en tegen was de storm tot een orkaan uitgebarsten en waren er een aantal boten gezonken en veel gebouwen beschadigd.