Music teacher en busje vol met kleuters - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu Music teacher en busje vol met kleuters - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu

Music teacher en busje vol met kleuters

Blijf op de hoogte en volg Dian

24 September 2014 | Bonaire, Sint-Eustatius

Ik ben inmiddels al aan mijn derde dag op Statia begonnen. Meteen de tweede dag een kijkje wezen nemen op de school en kennis gemaakt met de leerkrachten.
De eerste dag zou ik mee gaan kijken bij de bovenbouw. Zo heb ik ook alle klassen gezien bij verschillende lessen. Ik liep namelijk mee met de klassenassistent van de bovenbouw.

Bij het bezoeken van groep 8 mocht ik een aantal leerlingen helpen met Nederlands. Het was een lesje woordenschat en deze leerlingen mochten de uitleg van de woorden in het Nederlands proberen. Heel bijzonder om de leerlingen Nederlands te leren als een tweede taal. Ze moesten wel lachen toen ik de Nederlandse zinnen letterlijk vertaalde in het Engels. Dit klopt natuurlijk helemaal niet! Onder deze leerlingen zaten er twee die in het buitenland zijn geboren. Bewijst maar weer dat wanneer je als leerling tweetalig bent opgevoed, je sneller een andere taal oppakt.

Later die dag kwam er een music teacher in groep 8 om een les muziek te geven. Anders als in Nederland leren de leerlingen ook veel theorie bij deze lessen, zo leren ze de plaatsing van noten. De meneer (de juffen zijn teachers en de meesters worden meneer genoemd) werkt nu 10 jaar op het eiland en heeft in verschillende landen gewoond. Dit heb ik al vaker gehoord op het eiland, dat mensen al in verschillende landen hebben gewoond en nu op Statia te vinden zijn. De leerlingen en de meneer waren heel enthousiast over de lessen.

En als afsluiter iets wat ik vandaag meemaakte. Ik mocht de ochtend doorbrengen in groep 1, leerlingen van ongeveer 3.5 jaar. Ze gingen naar gym, wat inhoud dat ze naar de playground gaan. Dit is een speeltuin verderop het eiland.
We werden opgehaald met een klein busje waar alle 22 leerlingen en drie begeleiders in konden. Ze zaten bij elkaar opschoot en zelfs tussen de bestuurder en de passagier in zaten vier kinderen op een geïmproviseerd tafeltje/ krukje. Hier op Statia mag het allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

PABO studente die in alleen naar Sint Eustatius afreist om daar voor drie maanden stage te lopen op een basisschool.

Actief sinds 20 Sept. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 3244

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 28 December 2014

Stage op Sint Eustatius

Landen bezocht: