Opa's snack - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu Opa's snack - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu

Opa's snack

Blijf op de hoogte en volg Dian

21 September 2014 | Bonaire, Sint-Eustatius

De reis begon helaas niet heel erg goed. Het vliegtuig waar wij mee mochten was al niet helemaal in orde toen we er in mochten. Ons werd verteld dat we zon 50 minuten tot een uur moesten wachten.
Echter waren we al anderhalf uur aan het wachten tot we het nieuw kregen dat het zodanig defect was dat ze er niet meer mee wilde vliegen. Maar er stond nog wel een ander vliegtuig klaar waar we meteen in mochten.
In totaal hadden we zo'n 5 uur vertraging.. We kwamen netjes om half 5 op Sint Maarten aan, vanwaar we naar Sint Eustatius zougen vliegen.

En wat voor een vliegtuig.. Het was een klein vliegtuig waarin ongeveer 15 man mee kon. Je kon de olie ruiken, de piloten zien zitten en je kon niet rechtop door het vliegtuige lopen. Wat een ervaring! 20 minuten duurde de reis, we konden Statia al bijna zien toen we wegvlogen van Sint Maarten..

In het vliegtuig had ik al een aantal mensen ontmoet die ook naar Statia zouden vliegen. Beide personen werken toevallig ook met kinderen dus we hadden wel gespreksstof! Binnenkort dus even wat mailtjes sturen en wat bezoekjes afleggen!

Bij aankomst stonden er al een aantal mensen ons op te wachten. Een paar huisgenootjes en mijn contactpersonen/ mentor/ stagebegeleider. Echter was ik nog een beetje overwhelmed van de lange reis (20 uur onderweg geweest..).

Aangezien het pas 19:00 was moesten de huisgenootjes nog gaan eten. Dus wij met z'n allen op de scooter (achterstevoren achterop de scooter met de koffers , kan allemaal hier..) naar de 'snackbar'.

Bij thuiskomst nog even aan de tafel gezeten met de huisgenootjes, voordat ik naar mijn appartement ging en heerlijk neerplofte op mijn bed..