Opening gebouw | scooter | eerst maand op Statia - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu Opening gebouw | scooter | eerst maand op Statia - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Dian Toering - WaarBenJij.nu

Opening gebouw | scooter | eerst maand op Statia

Blijf op de hoogte en volg Dian

23 Oktober 2014 | Bonaire, Sint-Eustatius

Inmiddels ben ik alweer een maand op dit prachtige eiland. Ik weet inmiddels weet ik hoe een gemiddelde week op Statia eruit ziet en ik heb mogen genieten!
Maandag t/m vrijdag ben ik op de stageschool te vinden. Om tien voor 7 stap ik in de auto en 7u arriveer ik op de Bethel Methodist School. Bij aankomst op de school word ik geknuffeld en word ik uitgebreid begroet. We lopen naar de klas om de tas neer te zetten en gaan vervolgens naar de 'lerarenkamer'. De leraren kamer bestaat uit twee banken voor het kantoor van de directeur. We zitten dus in principe buiten onder een afdak van de school. Hier zijn we aanspreekbaar voor de leerlingen. De leerlingen komen aan in busjes of worden met de auto afgezet door de ouders. Vaak komt er een auto aan waaruit 6 kinderen stappen uit verschillende klassen.
De school werkt met een continue rooster, wat betekend dat we om half 8 beginnen en dat de leerlingen om 1 uur uit zijn. De klassen hebben twee keer pauze en mogen twee keer een kwartier buiten spelen.
Als de leerlingen om één uur uit zijn blijven de leerkrachten tot drie uur op school om daarna lekker naar huis te gaan.

In de schoolvakantie had ik de beschikking tot een scooter. Hierdoor kon ik zelf het eiland verkennen en boodschappen doen. En voor iedereen die mij een beetje kent, ja het was weer sight-seeing met Dian. Alle straten gezien, elk huis twee keer mogen bekijken en twee keer de winkel voorbij gereden waar ik moest zijn. Ja.. ik was verdwaald. Het eiland heeft veel doodlopende straten, dit gebruik ik maar als excuus voor het verdwalen..

Deze week was de opening van het nieuwe schoolgebouw. Dit gebouw is een aantal jaar geleden gebouwd maar er waren een aantal fouten waardoor het verbouwd moest worden. Maandag was na een paar jaar de grote opening en mochten de groepen 5,6,7 en 8 intrek nemen in het nieuwe gebouw. Zaten we eerst in een lokaal wat van de kerk was, hebben we nu de beschikking tot een groot (echt groot) klaslokaal met wel twee (!) airco's! Ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb!

Ik heb inmiddels al twee vlogs gemaakt waarbij je een indruk krijgt van het eiland. Deze zijn te vinden op youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=5ZcU7TLDx18

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

PABO studente die in alleen naar Sint Eustatius afreist om daar voor drie maanden stage te lopen op een basisschool.

Actief sinds 20 Sept. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 3231

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 28 December 2014

Stage op Sint Eustatius

Landen bezocht: